WatMeerdaagse Training
WaarSoest
WanneerDivers

Digitale marketing voor de dierenartsenpraktijk

Meerdaagse training voor alle medewerkers van de dierenartspraktijk om te leren hoe je digitale middelen kan inzetten zodat je je klanten goed bereikt.

Vrijwel iedere dierenartsenpraktijk heeft een website, een Facebook pagina en een digitale nieuwsbrief. Vrijwel iedere dierenartsenpraktijk in Nederland maakt dus gebruik van digitale marketing. Logisch, want op deze manier blijf je in contact met je klant; je hebt volledig de controle over wat je wilt vertellen, op welke manier en hoe frequent je dat doet. Zo kun je je klanten binden en motiveren naar jou te komen zodra dat nodig is. Doe je dat goed, dan krijg je loyale klanten en breng je je praktijk naar grote hoogte.

Onderdeel Tijdsinvestering
Trainingen op locatie (modules)3 hele dagen, 2 halve dagen
Zelfstudie+/- 8 uur

Wat houdt de opleiding in? 

Module 1 – de belangrijkste kanalen
Tijdens de eerste module gaan we uitgebreid in op de belangrijkste digitale kanalen die je tot je beschikking hebt; website, social media en nieuwsbrief.

• wat zijn de specifieke kenmerken van ieder kanaal?
• hoe zet je ze in en wie kan je ermee bereiken?
• wat is de relatie tussen website, social media en nieuwsbrief?

Module 2 – content creatie: wat ga ik vertellen?
Eén ding is zeker, er is genoeg te vertellen vanuit jouw praktijk. De kunst zit hem in wat je gaat vertellen en op welke manier? Hoe maak je de informatie die je wilt delen relevant voor jouw klanten? Hoe verzamel je al deze verhalen en hoe betrek je daar je collega’s bij?
Daar gaan we het in deze module over hebben.

• het verzamelen van content
• de vorm van content: gebruik van tekst, beeld en geluid
• taakverdeling en planning

Module 3 – doel en strategie
Om succesvol digitale marketing te gebruiken moet je weten wat je ermee wilt bereiken. Pas dan weet je wanneer je succes hebt. Tijdens deze module gaan de eerste stappen zetten voor de campagne die je later gaat uitvoeren

• het formuleren van doelen: wat wil je concreet bereiken?
• het maken van een strategie: hoe ga je jouw doelen bereiken?
• doelgroep(en): wie wil je bereiken?
• meten is weten: het bepalen van succes

Module 4 – campagne maken en evalueren
Deze module bestaat uit twee delen. Tijdens het eerste deel kun je de voorbereidingen van je campagne afronden, zoals het afstemmen van je kanalen en het maken van een contentkalender. Er is voldoende ruimte om vragen te stellen. Door met elkaar te sparren zet je de puntjes op de i, zodat je jouw campagne hierna daadwerkelijk kunt starten. Vier weken later komen we voor de laatste keer samen om met elkaar de campagnes te evalueren, successen te delen en ervaringen uit te wisselen.

Doel

Tijdens deze training maken we je bewust van de kracht van digitale marketing en hoe je deze effectief voor de praktijk kunt inzetten. Het gebruik van de verschillende kanalen, het maken van content, het ontwikkelen van een passende strategie en hoe je succes kunt meten. Tot slot maak je zelf een campagne rondom preventieve zorg, die je direct kunt gebruiken. 

Doelgroep

Dierenartsen en paraveterinairen en praktijkmanagers

Kosten

€1.850 per deelnemer (exclusief BTW)